Ποιο είναι το μέλλον της σχεδίασης ιστοσελίδων: Πώς θα αλλάξει η σχεδίαση ιστοσελίδων;
Πού πιστεύεις ότι θα είσαι σε πέντε χρόνια από τώρα; Στην πραγματικότητα, τι θα λέγατε για δέκα χρόνια;
Μπορεί κανείς να κάνει μόνο μια εκτιμώμενη εικασία για τη ζωή τους (που τις περισσότερες φορές αποδεικνύεται λάθος). Από την άλλη, ο σχεδιασμός ιστοσελίδων ορίζεται μέσα από τις επερχόμενες τάσεις και αλλαγές στο ψηφιακό περιβάλλον. Αν και δεν υπάρχει τίποτα γραμμένο σε πέτρα, μια προσεκτική μελέτη της αγοράς και των παραγόντων που την επηρεάζουν μπορεί να προσφέρει μια αξιόπιστη εικόνα για το τι μπορεί να φέρει στο τραπέζι το αύριο.
Έχουμε τρέξει προσεκτικά στους βαθιά χώρους του διαδικτύου για να σας φέρουμε ποιοτικό περιεχόμενο με τη μορφή μιας χρονομηχανής. Ακολουθούν ορισμένες εξελικτικές αλλαγές που μπορεί κανείς να περιμένει να συνεπάγεται ο σχεδιασμός ιστοσελίδων.
Θα τα πούμε από την άλλη πλευρά!
Ενσωμάτωση AI και Chatbots
Το AI μπορεί να είναι το πιο αμφιλεγόμενο θέμα της γενιάς μας. Οι πιθανοί φόβοι που επιφυλάσσει για λίγους μπορεί να φαίνεται ότι υπερτερούν των μικρών οφελών που αντλούμε από αυτό προς το παρόν. Ωστόσο, έως ότου οι μηχανές κατακτήσουν τον κόσμο, η τεχνητή νοημοσύνη θα διαδραματίσει εξέχοντα ρόλο στην υπαγόρευση των σχεδίων Ιστού για το αύριο.
Η πιο κοινή εφαρμογή μπορεί να βρεθεί με τη μορφή chatbots. Μια ολόκληρη πληθώρα επιχειρήσεων χρησιμοποιεί ήδη τη δυνατότητα για να κρατούν τους πελάτες τους αφοσιωμένους σε 24×7 βάση. Απαντούν στις συχνές ερωτήσεις, καταγράφουν παράπονα και ουσιαστικά αφήνουν χώρο για τους πόρους εξυπηρέτησης πελατών. Το 47% των εταιρειών αναμένεται να εισάγουν chatbots στο δίκτυό τους μέχρι το τέλος του 2021.
Καθώς η τεχνολογία προχωρά, τα chatbots και η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να μοιάζουν με αυτοματοποιημένους προσωπικούς αγοραστές για τους χρήστες του ηλεκτρονικού εμπορίου, αναθεωρώντας έτσι μια νέα εποχή στον σχεδιασμό ιστοσελίδων. Μια συνδυασμένη ροή ανθρώπινης παρέμβασης και βοήθειας τεχνητής νοημοσύνης πρόκειται να γίνει ο νέος κανόνας.
Καθηλωτικά 3D Visuals
Αν και το VR κάνει τις κινήσεις του με τους πιο επιθετικούς τρόπους, η πλήρης υιοθέτησή του εξακολουθεί να είναι αόρατη. Οι σωρευτικές αναβαθμίσεις του συστήματος που απαιτούνται για να γίνει πραγματικότητα το web VR είναι πολύ εκτεταμένες για να ληφθούν υπόψη στο εγγύς μέλλον. Ωστόσο, είναι μια πολύ εύλογη πιθανότητα.
Μέχρι τότε, μια καθηλωτική εμπειρία μέσα από τα τρισδιάστατα γραφικά θα βρίσκεται στο επίκεντρο. Μιλάμε για έναν ιστότοπο που θα καταλαμβάνει ολόκληρη την οθόνη για να συνδυάσει τη φυσική και την ψηφιακή εμπειρία.
Όπως πάντα, ο τελικός στόχος θα είναι να προσελκύσει το κοινό με μαγευτικά γραφικά που το ενθαρρύνουν να κάνουν τις επιθυμητές ενέργειες.
Ενοποίηση της Επιστήμης Δεδομένων
Ο ιστότοπος δεν είναι πλέον η ενιαία στάση για την παρουσία της επωνυμίας. Σε έναν κόσμο συνδεδεμένων συσκευών και του Διαδικτύου των πραγμάτων, όλα τα μέρη του συστήματος συντονίζονται συνεχώς για να προσφέρουν το καλύτερο CX για κάθε χρήστη.
Ο σχεδιασμός ιστού θα βασίζεται στην υπερβολική εισροή δεδομένων με την εφαρμογή αναλυτικών εργαλείων και την προσαρμογή στα μεταβαλλόμενα περιβάλλοντα σε ταυτόχρονη βάση. Η παραλλαγή θα ήταν πολύ παρόμοια με το κύμα ανταπόκρισης σε κινητά, με τη διαφορά να εφαρμόζεται σε μηχανήματα ρουτίνας όπως ψυγεία και αυτοκίνητα.
Το μέλλον θα έβαζε τους επιστήμονες δεδομένων και τους σχεδιαστές ιστοσελίδων σε ένα πλαίσιο, επιτρέποντάς τους να επικοινωνούν και να συνεργάζονται με συνεργιστικό τρόπο.
Επαυξημένης πραγματικότητας
Μετά την εφαρμογή Place που αλλάζει το παράδειγμα της IKEA, η απομακρυσμένη οπτικοποίηση προϊόντων είναι μια ιδιαίτερα πολυπόθητη απαίτηση για τους σημερινούς πελάτες. Στην πραγματικότητα, το 61% των online αγοραστών προτιμά ήδη έναν ιστότοπο που έχει υλοποιηθεί κάποια έκδοση του AR.
Στο μέλλον, οι χρήστες θα χρειάζονται τόσο υλικό όσο και λογισμικό για την υποστήριξη του AR σε όλες τις μορφές του. Από τα smartphones έως τις φορητές συσκευές, οι σχεδιαστές θα πρέπει να δημιουργήσουν ένα διαδραστικό περιβάλλον που θα προβάλλει στοιχεία που βασίζονται στην τοποθεσία, επικαλύπτοντας την αισθητική του πραγματικού κόσμου. Η αναγνώριση αντικειμένων όπως το Google Lens και η σάρωση προσώπου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα έχουν επίσης ατελείωτες εφαρμογές.
Οι ιστότοποι θα προσαρμόζονται αναλόγως, λαμβάνοντας μια μινιμαλιστική στάση που μπορεί να εμφανίζεται χωρίς να διαταράσσεται η άποψη του χρήστη. Μια τέλεια ισορροπία θα έπαιζε μεταξύ του περιεχομένου και της αντίθεσης.
Ιστότοποι χωρίς σελίδα
Δεν είναι τόσο θεατρικό όσο ακούγεται. Οι ιστότοποι χωρίς σελίδες έχουν μια εναλλακτική παραλλαγή στο σχεδιασμό ιστοσελίδων, όπου αντί να έχει πολλές σελίδες, ο ιστότοπος είναι ένας ενιαίος ατελείωτος κύλινδρος. Η ιδέα μιμείται τις πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης που είναι γνωστές για την ελκυστική διεπαφή χρήστη και την εθιστική δέσμευσή τους.
Με μόνο μία σελίδα στη θέση τους, οι σχεδιαστές ιστοσελίδων θα εξετάζουν εκπληκτικές ταχύτητες, ιστοτόπους με αυτόματη απόκριση και δομές αφηγηματικών ιστότοπων. Η ροή και η ευχέρεια των στοιχείων Ιστού θα είναι το πιο κρίσιμο σημείο για να αποτρέψει τα ποσοστά εγκατάλειψης από τα γραφήματα.
Διασύνδεση φωνής
Η Alexa, η Siri και ο Βοηθός Google έχουν τους δικούς τους κόσμους και τους δικούς τους ακόλουθους τώρα. Οι χρήστες έχουν αγκαλιάσει ένα σύστημα όπου μια απλή φωνητική εντολή τους φέρνει τα αποτελέσματα που χρειάζονται. Αυτό αποτρέπει επίσης την ανάγκη να κοιτάξετε τις οθόνες τους για οποιαδήποτε πληροφορία.
Η σχεδίαση ιστοσελίδων θα υιοθετήσει αυτήν την προσέγγιση συνομιλίας στη διαδικασία διάταξης και στο περιεχόμενο επίσης. Θα ήταν μια πλήρης ανατροπή όλων των θεμελιωδών που αντιπροσωπεύει η ιδέα. Οι λέξεις-κλειδιά και οι συχνές ερωτήσεις θα αποτελούν τη βασική στρατηγική περιεχομένου που σπάει τα παραδοσιακά πλαίσια του σχεδιασμού ιστοσελίδων.
Αν και η πλήρης εφαρμογή είναι μακριά, είναι βέβαιο ότι θα έρθει.
Δυναμική αφήγηση
Στη χώρα καταγωγής του, το Netflix διαθέτει μια βιβλιοθήκη με περισσότερες από 1300 τηλεοπτικές εκπομπές, 4300 ταινίες και πολλά άλλα. Υπάρχει πάρα πολύ περιεχόμενο για να καταναλώνεται από κάθε χρήστη σε καθημερινή βάση. Για να διατηρηθεί ο ιστότοπός σας σε λειτουργία, θα χρειαστεί ατομική αφήγηση που θα προσελκύει τον χρήστη σε όλα τα μέτωπα.
Θα ήταν σαν να σχεδιάζαμε ως χάρτη εμπειρίας που συνοψίζει το σύστημα για να βρει τη λογική πίσω από κάθε κλικ ή πάτημα. Γραφεία όπως το MintTwist υιοθετούν ήδη καμπάνιες που συνδέονται με το κοινό σε αναλυτικό επίπεδο.
Η σχεδίαση ιστοσελίδων θα βασίζεται σε ένα ισχυρό βασικό μήνυμα που βρίσκει τον δρόμο του στους ιδανικούς αγοραστές σας μέσω των κατάλληλων καναλιών και μορφών ανταλλαγής μηνυμάτων.
συμπέρασμα
Ο κόσμος της τεχνολογίας είναι πολύ γρήγορος για να παρακολουθείτε τα πάντα γύρω σας. Σε τέτοια σενάρια, το μέλλον των ιστοτόπων θα είναι απολύτως προσανατολισμένο στους χρήστες. Απαιτείται ριζική επανεξέταση για την υλοποίηση αλληλεπιδράσεων σε κάθε σημείο επαφής, έτσι ώστε ο χρήστης να αισθάνεται το ψηφιακό ως μέρος της πραγματικότητάς του.
Όλα συνοψίζουν ένα πράγμα, το μέλλον είναι ανοιχτό σε ερμηνείες και έτοιμο για το σήμερα.