
Ενεργοποίηση καταστήματος Facebook & Instagram
Πάνω από το 70% των ανθρώπων που αγοράζουν διαδικτυακά διαθέτουν λογαριασμό Facebook & Instagram. Έτσι είναι πολύ πιθανό να αγοράσουν από το κατάστημά σας. Θα χρειαστεί η δημιουργία μίας σελίδας στο Facebook εφόσον δεν διαθέτετε. Εάν επιθυμείτε κατάστημα και στο Instagram απαιτείται επαγγελματικός λογαριασμός.
Αφού δημιουργηθεί το κατάστημα θα μπορείτε πλέον να ανεβάσετε τα προϊόντα σας με τις τιμές και όλες τις σημαντικές πληροφορίες που θα χρειαστεί ο πελάτης όπως θα κάνατε και στο ηλεκτρονικό κατάστημά σας. Αφού προσθέσετε τα προϊόντα θα έχετε την επιλογή tag σε μελλοντικές δημοσιεύσεις που θα ανακατευθύνουν στο αντίστοιχο προϊόν.
Στην Ελλάδα η αγορά των προϊόντων μπορεί να πραγματοποιηθεί από τον ιστότοπό σας ή έπειτα από επικοινωνία μέσω μηνυμάτων.
Στην πρώτη φωτογραφία φαίνονται με tag τα προϊόντα τα οποία απεικονίζονται στη δημοσίευση. Ο χρήστης θα μπορεί να επιλέξει το προϊόν που τον ενδιαφέρει και να μεταβεί μέσα στο κατάστημα του Facebook όπως φαίνεται στη δεύτερη εικόνα.
Πώς δημιουργείτε ένα κατάστημα στο Facebook;
Μόλις τα Καταστήματα Facebook είναι διαθέσιμα σε όλους με επαγγελματικούς λογαριασμούς και Σελίδες Facebook, θα είναι εύκολο να τα ρυθμίσετε! Δημιουργήστε τον κατάλογό σας στο Shop χρησιμοποιώντας τον Commerce Manager και τον Catalog Manager του Facebook. Εάν είστε ολοκαίνουργιος σε αυτό, εδώ είναι μια γρήγορη σύνοψη:
Επιλέξτε εάν θέλετε να δημιουργήσετε τον κατάλογό σας εγγενώς στο Facebook ή δημιουργήστε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα με έναν από τους συνεργάτες ηλεκτρονικού εμπορίου του Facebook, όπως το Shopify ή το BigCommerce, και συνδέστε το στο Facebook. Εισαγάγετε τα στοιχεία της επιχείρησής σας και συνδέστε το κατάστημά σας σε μια υπάρχουσα ή νέα σελίδα στο Facebook. Επιλέξτε έναν υπάρχοντα κατάλογο προϊόντων για προσθήκη ή δημιουργήστε έναν νέο. Ρυθμίστε τις επιλογές αποστολής, την πολιτική επιστροφών και πού θέλετε να παραδοθούν τα χρήματα από τις πωλήσεις σας.
Προσθέστε προϊόντα! Στο Commerce Manager, επιλέξτε «Απόθεμα» και μετά «Προσθήκη προϊόντος». Για κάθε προϊόν που πουλάτε, ανεβάστε φωτογραφίες υψηλής ποιότητας, ορίστε το όνομα και την περιγραφή του προϊόντος και περισσότερες προαιρετικές λεπτομέρειες όπως τρέχουσα τιμή/τιμή πώλησης, διαθεσιμότητα, αποστολή και άλλα. Διαχωρίστε τα προϊόντα σας σε Συλλογές για να διευκολύνετε την περιήγησή τους από τους πελάτες σας – για παράδειγμα, όλα τα βραχιόλια σας σε μια Συλλογή, όλα τα σκουλαρίκια σας σε μια άλλη Συλλογή κ.λπ. Προσαρμόστε την εικόνα του εξωφύλλου σας και τα χρώματα τονισμού σας για να κάνετε το Κατάστημά σας «ποπ». Ελέγξτε ξανά την εμφάνιση του καταστήματός σας ανά πάσα στιγμή πατώντας το κουμπί «Προβολή καταστήματος». Θα πρέπει να μπορείτε να επιστρέψετε στην προσθήκη στοιχείων στον κατάλογό σας μέσω ενός κουμπιού με την ένδειξη «Διαχείριση του καταλόγου σας» στο Κατάστημά σας που είναι ορατό μόνο σε εσάς.
Και έτσι δημιουργείτε ένα κατάστημα στο Facebook! Μόλις βγείτε ζωντανά, μπορείτε να αρχίσετε να δημιουργείτε αναρτήσεις και διαφημίσεις στο Facebook με τα προϊόντα σας με ετικέτα μπροστά και στο κέντρο. Παρακολουθήστε τα Business Direct Messages και τα Εισερχόμενά σας για να δείτε εάν οι πελάτες σας μιλούν μαζί σας. Χρησιμοποιήστε το Facebook Insights και την πλατφόρμα Digivizer για να παρακολουθείτε την απόδοση των αναρτήσεων και των διαφημίσεών σας, ώστε να μπορείτε να βελτιώσετε τη στρατηγική μάρκετινγκ περιεχομένου και πωλήσεων προϊόντων. Πώς δημιουργείτε ένα κατάστημα Instagram; Υπάρχουν μόνο τρία εύκολα βήματα για να ρυθμίσετε το Instagram Shop σας και δύο ακόμη πράγματα που πρέπει οπωσδήποτε να κάνετε μόλις ξεκινήσετε.
Ελέγξτε την καταλληλόλητά σας για τη λειτουργία Instagram Shop απαντώντας σε αυτές τις ερωτήσεις:
- Είστε σε μια υποστηριζόμενη αγορά και είναι διαθέσιμο το νέο Shop στη χώρα σας;
- Η επιχείρησή σας πουλά φυσικά προϊόντα;
- Συμμορφώνεστε με τις εμπορικές πολιτικές του Instagram;
- Ο λογαριασμός σας στο Instagram είναι επαγγελματικός ή δημιουργός;
- Ο λογαριασμός σας στο Instagram είναι συνδεδεμένος με μια σελίδα στο Facebook;
Δημιουργήστε τον κατάλογό σας Shop χρησιμοποιώντας τα παραπάνω βήματα για το Facebook Shop (ναι, παρόλο που αυτό είναι το Instagram! Είναι ένα μεγάλο κατάστημα στο πίσω μέρος). Θα δείτε την επιλογή ρύθμισης των αγορών Instagram στο Facebook Commerce Manager. Εναλλακτικά, εάν έχετε ένα υπάρχον κατάστημα Facebook ή Instagram, αυτό θα μετατραπεί αυτόματα στο νέο Shop και μπορείτε να παραλείψετε αυτό το βήμα. Αυτή είναι η βασική διαφορά με το Instagram: αφού συνδέσετε τον κατάλογό σας, θα πρέπει στη συνέχεια να υποβάλετε το Κατάστημά σας για έλεγχο και έγκριση από την ομάδα του Instagram. Μπορείτε να το κάνετε αυτό μέσω των Ρυθμίσεων στην εφαρμογή Instagram. Ελέγξτε ξανά ανά πάσα στιγμή για να δείτε την πρόοδο της αίτησής σας. Μόλις εγκριθεί το Κατάστημά σας, είστε έτοιμοι να ξεκινήσετε την πώληση! Δείτε τι πρέπει να κάνετε στη συνέχεια: Δημιουργήστε αναρτήσεις και ιστορίες Instagram για τα προϊόντα σας. Μπορείτε να το κάνετε αυτό δημιουργώντας μια συνηθισμένη ανάρτηση ή ιστορία και, στη συνέχεια, πατώντας «προσθήκη προϊόντος» για να προσθέσετε ετικέτες προϊόντων και αυτοκόλλητα στις αναρτήσεις και τις Ιστορίες σας. Οι ιστορίες μπορούν να διαθέτουν μία ετικέτα προϊόντος ανά ιστορία. (Hot tip: Μπορείτε και πρέπει να επιστρέψετε και να προσθέσετε ετικέτες σε προϊόντα στις παλιές σας αναρτήσεις στο προφίλ σας!)
Βεβαιωθείτε ότι παρακολουθείτε την απόδοση των αναρτήσεων και των ιστοριών σας στο Shop χρησιμοποιώντας είτε το εγγενές Insights του Instagram είτε την εφαρμογή Digivizer για πλήρη προβολή. Το Analytics σάς λέει ποια προϊόντα έχουν την καλύτερη απόδοση, ώστε να μπορείτε να δώσετε στους πελάτες σας περισσότερα από αυτά που θέλουν. Αυτό ολοκληρώνει τον οδηγό μας για τα ανανεωμένα καταστήματα Facebook και Instagram. Εάν έχετε περισσότερες ερωτήσεις, μεταβείτε στη συνομιλία υποστήριξης με τους ειδικούς μας στο ηλεκτρονικό εμπόριο μέσων κοινωνικής δικτύωσης μέσω της φυσαλίδας στην κάτω δεξιά πλευρά αυτής της σελίδας. Διαφορετικά, προσθέστε σελιδοδείκτη σε αυτόν τον οδηγό για το πότε είστε έτοιμοι να ρυθμίσετε το όμορφο κατάστημα Facebook ή Instagram. Καλές πωλήσεις και αγορές!