
6 Συμβουλές για Σωστή Επιλογή Template
Έχετε πλέον αποφασίσει να εδραιώσετε την εταιρική παρουσία σας στο διαδίκτυο με μια ιστοσελίδα.
Για να πραγματοποιηθεί αυτό, θα χρειαστεί να ξεκινήστε από τα βασικά. Και τί πιο θεμελιώδες από το template (το πρότυπο), πάνω στο οποίο θα βασιστεί η εν δυνάμει ιστοσελίδα σας. Σε αυτό ακριβώς το σημείο, συνήθως, μπερδεύονται οι περισσότεροι χρήστες.
Με τόσες πολλές πλατφόρμες που προσφέρουν πολλά θέματα και διατάξεις, η επιλογή ενός ιδανικού template μπορεί να φαντάζει γολγοθάς.
Από τη μία πλευρά, οι σύγχρονες τεχνολογίες δημιουργίας ιστοσελίδων έχουν απλουστεύσει τη ζωή μας. Δεν είναι ανάγκη να είστε κωδικοποιητές, σχεδιαστές ιστοσελίδων ή προγραμματιστές για να διακρίνουμε έναν όμορφο ιστότοπο. Οι έτοιμες διατάξεις συνοδεύονται από ένα σύνολο βασικών και εκτεταμένων δυνατοτήτων για να αξιοποιήσετε στο έπακρο την τελική αναπαράσταση του ιστού σας.
Από την άλλη πλευρά, ποιο template από όλα τα διαθέσιμα μπορεί να είναι το πιο κατάλληλο; Τι λειτουργίες πρέπει να έχει; Θα καλύψει τις επιχειρηματικές σας ανάγκες; Θα ανταποκριθεί στις προσδοκίες του σχεδιασμού σας; Αυτές είναι μόνο μερικές ερωτήσεις που θα απαντήσουμε σε αυτό το άρθρο. Ακολουθούν μερικές συμβουλές που θα πρέπει να λάβετε υπόψη, αν φιλοδοξείτε να παρουσιάσετε στο κοινό κάτι αισθητικά ωραίο και αποτελεσματικό.
1. ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΣΤΟΧΩΝ
Το να έχετε μια λαμπρή ιδέα δεν είναι αρκετό για να την υλοποιήσετε. Πρέπει να έχετε μια σαφή κατανόηση του μελλοντικού πεδίου του έργου σας, των στόχων και των σκοπών σας. Αυτό το στάδιο είναι απόλυτα κρίσιμο, καθώς θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στη δομή του ιστότοπου και τα βασικά χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει.
Επομένως, οφείλετε να ορίσετε τα ακόλουθα:
- το πεδίο της επιχείρησής σας
- αγοραστής
- στόχοι έργου
Υπόδειξη: Σημειώστε όλες τις απαιτήσεις σας και ακολουθήστε τις κατά την επιλογή ενός template. Βεβαιωθείτε ότι μια διάταξη που επιλέγετε ανταποκρίνεται σε κάθε σημείο από τη λίστα των απαιτήσεών σας.
2. ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΥΠΟΥ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ
Κάθε θέση απαιτεί συγκεκριμένα τμήματα και ενότητες που πρέπει να έχετε στη σελίδα. Για παράδειγμα, μια ιστοσελίδα επαγγελματία φωτογράφου δεν έχει καμία χρησιμότητα χωρίς ένα ελκυστικό portfolio (χαρτοφυλάκιο) για να εκθέσει τα έργα του και δίχως φόρμες επικοινωνίας για να επιτρέψει στους πελάτες να έρθουν σε επαφή και να λάβουν τις υπηρεσίες του.
Θα είναι μια απλή σελίδα προορισμού για την παρουσίαση ενός προϊόντος; Χρειάζεστε έναν περίπλοκο ιστότοπο με πολλές σελίδες και πολλές πληροφορίες για να κοινοποιήσετε την υπηρεσία σας; Επιπλέον, θα ήταν συνετό να εξεταστούν μελλοντικές ευκαιρίες επέκτασης που θα διευκολύνουν την προώθηση και την εμπορία του ιστότοπού σας σε μια προσπάθεια προσέγγισης ευρύτερου κοινού-στόχου.
Βεβαιωθείτε ότι έχετε τις απαντήσεις στις ακόλουθες ερωτήσεις:
- Σκοπεύετε να πωλήσετε κάτι στην ιστοσελίδα σας; Τα έργα e-shop (ηλεκτρονικού εμπορίου) απαιτούν δυνατότητες ενοποίησης για τη διασφάλιση μιας γρήγορης διαδικασίας αγοράς, διαχείρισης προϊόντων, διαφημίσεων κ.λπ.
- Ποιος είναι ο τύπος περιεχομένου σας; Επιλέξτε ένα template πιο προσανατολισμένο, στο περιεχόμενο σας, εάν προτιμάτε να ξεκινήσετε ένα επαγγελματικό ιστολόγιο ή να επιλέξετε διατάξεις με γκαλερί υψηλής ποιότητας και ευκαιρίες να προσθέσετε απρόσκοπτα περιεχόμενο πολυμέσων.
- Πώς θα επιτυγχάνεται η αλληλεπίδραση με τους επισκέπτες; Η ιστοσελίδα σας θα αποτελείται απλά από στοιχεία επικοινωνίας ή χρειάζεστε περισσότερες βελτιωμένες λειτουργίες όπως ζωντανή συνομιλία, φόρμες επικοινωνίας, εργαλεία απόκτησης χρηστών, μπλοκ παρότρυνσης για δράση, κ.λπ.
Υπόδειξη: Ελέγξτε τους κύριους ανταγωνιστές σας ώστε να δείτε τι τύπο ιστοσελίδας έχουν.
3. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΙΣΤΣΕΛΙΔΑΣ
Ο σχεδιασμός ιστοσελίδας ΔΕΝ αφορά μόνο τον τρόπο εμφάνισης του ιστότοπού σας. Το να έχετε πιασάρικα sliders ή αποκλειστική σχεδίαση κεφαλίδας αρχικής σελίδας δεν θα κάνει πάντα τη διαφορά. Ο σχεδιασμός ιστοσελίδων αφορά τη λειτουργικότητα και τη χρηστικότητα.
Αυτό σημαίνει ότι το template πρέπει να προσφέρει μια προσεκτική δομή, διευκολύνοντας τους χρήστες να περιηγηθούν στις ενότητες. Η δομή θα εξαρτηθεί πλήρως από τον τύπο της ιστοσελίδας, για την οποία έγινε λόγος παραπάνω.
Η κατάσταση με αυτό το στάδιο είναι αρκετά δύσκολη. Για παράδειγμα, αυτό που σίγουρα λειτουργεί για portfolio είναι σχεδόν καλό για επαγγελματικές κάρτες. Ας πούμε, έχετε ένα portfolio μοντελοποίησης που βασίζεται πλήρως σε φωτογραφίες, βίντεο ή άλλους τύπους περιεχομένου πολυμέσων. Οι εκπληκτικές εικόνες είναι το πρώτο πράγμα που θα δουν οι επισκέπτες σας. Είναι η ευκαιρία σας να κάνετε μια καλή πρώτη εντύπωση. Μια καλή ιδέα είναι να επιλέξετε template με εικόνα στατικής κεφαλίδας πλήρους μεγέθους με ελάχιστο ή καθόλου περιεχόμενο.
Ωστόσο, ένα template αυτού του τύπου δεν θα έχει την ίδια αποτελεσματικότητα και δεν θα λειτουργήσει για εταιρείες που θέλουν να τραβήξουν την προσοχή παρέχοντας βασικές πληροφορίες της εταιρείας στην αρχική σελίδα. Ίσως χρειαστείτε έναν άλλο τύπο κεφαλίδας που παρέχει αρκετό χώρο στο επάνω μέρος για σημαντικές πληροφορίες.
Εν ολίγοις, πρέπει να επιλέξετε ένα template και να λάβετε υπόψη τις ακόλουθες βασικές πτυχές:
- στυλ και διάταξη κεφαλίδας.
- θέση λογότυπου.
- πλάτος περιεχομένου.
- πλοήγηση.
Κατά κανόνα, οι περισσότερες από τις σύγχρονες πλατφόρμες δημιουργίας ιστότοπων είναι προσαρμόσιμες. Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να αλλάξετε και να τροποποιήσετε οποιοδήποτε από τα παραπάνω σημεία. Επιπλέον, έχετε την ευκαιρία να επωφεληθείτε αξιοποιώντας τη λειτουργία προεπισκόπησης template το οποίο σας επιτρέπει να περιγηγηθείτε στο πρότυπο χώρο. Επομένως, θα είναι πιο εύκολο για εσάς να αποφασίσετε εάν το εκάστοτε template ανταποκρίνεται στις ανάγκες προβολής σας.
4. TEMPLATES ΦΙΛΙΚΑ ΠΡΟΣ ΤΙΣ ΚΙΝΗΤΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ
Με τους χρήστες των κινητών να αυξάνονται διαρκώς, η ύπαρξη μιας ιστοσελίδας φιλικής προς κινητά είναι απαραίτητη για τις επιχειρήσεις.
Αυτός είναι πραγματικά ο μόνος τρόπος για να προσεγγίσετε ένα ευρύτερο κοινό. Τα μοντέρνα template έχουν σχεδιαστεί χρησιμοποιώντας τις τελευταίες τεχνολογίες που διασφαλίζουν την ανταπόκρισή τους.
Ωστόσο, θα πρέπει να είστε 100% σίγουροι ότι η ιστοσελίδα σας λειτουργεί εξίσου καλά σε όλες τις συσκευές ανεξάρτητα από τις διαστάσεις της οθόνης, τα λειτουργικά συστήματα ή τους παρόχους που διαθέτουν.
Υπόδειξη: Οι λειτουργίες προεπισκόπησης και επεξεργασίας για κινητά μπορούν να είναι μια διέξοδος. Ελέγξτε για πρότυπα που μπορούν να προβληθούν σε προεπισκόπηση σε διαφορετικούς τύπους κινητών συσκευών πριν από τη δημοσίευση.
5. ‘Ο,ΤΙ ΠΛΗΡΩΝΕΤΕ, ΠΑΙΡΝΕΤΕ
Όπως όλοι γνωρίζουμε, υπάρχουν δωρεάν template αλλά και template με χρέωση.
Το μηδενικό κόστος για ένα ανταποκρίσιμο template, σίγουρα βοηθά στην ελαχιστοποίηση του κόστους. Ωστόσο, όσον αφορά το WordPress ή οποιοδήποτε άλλο CMS ανοιχτού κώδικα, θα πρέπει να έχετε κατά νου ότι “δωρεάν” δεν σημαίνει πάντα υψηλή ποιότητα. Μπορεί να προκύψουν προβλήματα, όπως η έλλειψη εργαλείων ή λειτουργιών προσαρμογής.
Τα πρότυπα επί πληρωμή μπορούν να είναι μια καλύτερη λύση λόγω:
- υψηλότερης ποιότητας σχεδιασμού
- συνεχών ενημερώσεων
Φυσικά, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει ποτέ να σκεφτείτε να εφαρμόσετε δωρεάν templates!
6. ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ
Με τόσες πολλές νέες ιστοσελίδες να εμφανίζονται στο διαδίκτυο, γίνεται όλο και πιο δύσκολο να ξεχωρίσετε από τους κύριους ανταγωνιστές.
Για αυτόν ακριβώς τον λόγο, ένα template πρέπει να έχει τουλάχιστον κάποιες βασικές δυνατότητες όπως:
- Ρυθμίσεις SEO: Θεμελιώδη εργαλεία όπως επεξεργασία τίτλου και περιγραφής SEO, προεπισκόπηση κοινωνικού δικτύου ή άλλα μέσα τα οποία μπορούν να φέρουν την ιστοσελίδα σας σε υψηλότερες θέσεις μηχανών αναζήτησης.
- Analytics: Ορισμένα templates διαθέτουν ενσωματωμένα εργαλεία ανάλυσης για την παρακολούθηση της επισκεψιμότητας, των ποσοστών μετατροπής ή άλλων βασικών παραγόντων.
ΣΥΝΟΨΙΖΟΝΤΑΣ
Το template που θα εφαρμόσετε τελικά για την προβολή σας πρέπει να πληροί όλες τις απαιτήσεις και τις προσδοκίες σας.
Ένα template πρέπει να είναι υψηλής ποιότητας, με επαγγελματικό και φιλικό προς τα κινητά σχεδιασμό, εκτός από εκτεταμένη λειτουργικότητα.