
Google Ads
Το Google Ads είναι μια πλατφόρμα πληρωμένης διαδικτυακής διαφήμισης που προσφέρεται από την Google. Αρχικά ονομαζόταν Google Adwords, στη συνέχεια το 2018 μετονομάστηκε σε Google Ads.
Ο τρόπος που λειτουργεί παραμένει ουσιαστικά ο ίδιος: Όταν οι χρήστες αναζητούν μια λέξη-κλειδί, λαμβάνουν τα αποτελέσματα του ερωτήματός τους σε μια σελίδα αποτελεσμάτων μηχανής αναζήτησης. Αυτά τα αποτελέσματα μπορεί να περιλαμβάνουν μια πληρωμένη διαφήμιση που στοχεύει στη συγκεκριμένη λέξη-κλειδί.
Πώς λειτουργεί το Google Ads
Το Google Ads λειτουργεί σύμφωνα με το μοντέλο πληρωμής ανά κλικ (CPC). Αυτό σημαίνει ότι οι διαφημιζόμενοι στοχεύουν σε μία συγκεκριμένη λέξη-κλειδί στο Google και ανταγωνίζονται με άλλους που στοχεύουν επίσης τη λέξη-κλειδί αυτή.
Οι προσφορές που κάνετε είναι “μέγιστες προσφορές” — ή το μέγιστο που είστε διατεθειμένοι να πληρώσετε για τη διαφήμιση.
Μπορείτε να ορίσετε έναν μέγιστο ημερήσιο προϋπολογισμό για τη διαφήμισή σας. Δεν θα ξοδεύετε ποτέ περισσότερο από ένα συγκεκριμένο ποσό για τη διαφήμιση αυτή ανά ημέρα, βοηθώντας σας έτσι να κρατήσετε τον προϋπολογισμού για την ψηφιακή διαφημιστική καμπάνια.
Τύποι Google Ads
- Καμπάνια αναζήτησης
- Καμπάνια προβολής
- Καμπάνια αγορών
- Καμπάνια βίντεο
- Καμπάνια εφαρμογών
Google Ads: Τι είναι;
Τα Google Ads είναι μια πλατφόρμα διαφήμισης επί πληρωμή.
Ουσιαστικά ανήκουν σε ένα κανάλι διαφήμισης γνωστό ως «πληρωμή ανά κλικ» (Pay-Per-Click / PPC), όπου εσύ (ο διαφημιζόμενος) πληρώνεις είτε ανά κλικ είτε ανά εμφάνιση (CPM), δηλαδή κάθε φορά που κάποιος κλικάρει ή βλέπει μια διαφήμισή σου.
Ανάλογα με τον τύπο καμπάνιας Google Ads που χρησιμοποιείς, μπορείς να πετύχεις διάφορους στόχους:
- να ενισχύσεις την επισκεψιμότητα του site σου
- να αυξήσεις τις πωλήσεις σου
- να λάβεις περισσότερα τηλεφωνήματα για πληροφορίες και παραγγελίες
- ακόμα και να αυξήσεις τις επισκέψεις στο φυσικό σου κατάστημα
Μέσα από τη διαφήμιση στο Google, η επιχείρησή σου εμφανίζεται στη σελίδα αποτελεσμάτων της μηχανής αναζήτησης (τα γνωστά SERPs) τη στιγμή που οι πιθανοί πελάτες σου αναζητούν προϊόντα και υπηρεσίες σαν τις δικές σου!
Με αυτόν τον τρόπο προσεγγίζεις το ιδανικό κοινό-στόχο, την σωστή στιγμή.
Google Ads: Πως Λειτουργούν;
Για να δώσουμε μια γενική εικόνα πριν περάσουμε στις λεπτομέρειες, η διαφήμιση Google Ads λειτουργεί σαν μια δημοπρασία.
Αφού λοιπόν επιλέξεις τις λέξεις κλειδιά που σε ενδιαφέρουν, δημιουργήσεις όλα τα απαραίτητα Ad Sets και ορίσεις το budget σου αλλά και το ποσό που είσαι διατεθειμένος να πληρώσεις ανά κλικ, το Google τα ελέγχει και καταλήγει σε συμπεράσματα.
Αν η τελική σου βαθμολογία είναι καλύτερη από των ανταγωνιστών, εμφανίζεσαι πιο ψηλά.
Google Ads: Κόστος & απαραίτητο budget
Το κόστος των Google Ads ποικίλλει.
Δες μερικούς παράγοντες που επηρεάζουν το κόστος ανά κλικ:
- Η ανταγωνιστικότητα των keywords
- Η ανταγωνιστικότητα του κλάδου
- Η γεωγραφική σου θέση
- Η ποιότητα των διαφημιστικών σου καμπανιών ιστορικά
- Το κατά πόσο SEO βελτιστοποιημένη είναι η landing page στην οποία καταλήγει η διαφήμιση
Επιπλέον, ανεξάρτητα από το μέγεθος της επιχείρησης ή τους διαθέσιμους πόρους, μπορείς να προσαρμόσεις τις διαφημίσεις ανάλογα με τον προϋπολογισμό σου.
Η πλατφόρμα των Google Ads σου επιτρέπει να βάλεις όριο στο spend και να παραμείνεις εντός του μηνιαίου budget σου ή ακόμη και να σταματήσεις προσωρινά ή οριστικά τις δαπάνες διαφήμισης ανά πάσα στιγμή.