
Μετατροπή Ιστοσελίδας για ΑΜΕΑ (WCAG 2.0)
Μετατροπή Ιστοσελίδας για ΑΜΕΑ (WCAG 2.0)
Μπορεί να έχετε παρατηρήσει την περίεργη ανάρτηση ιστολογίου που εμφανίζεται κατά καιρούς και ζητά στοιχεία προσβασιμότητας, όπως η προσαρμογή ενός ιστότοπου για χρήστες που έχουν αχρωματοψία ή με άλλη πολύ συγκεκριμένη αναπηρία.
Τι είναι το WCAG 2.0;
Οι τρέχουσες οδηγίες WCAG 2.0 εκδόθηκαν το 2008 και καλύπτουν μια σειρά από συστάσεις για να γίνει το περιεχόμενο Ιστού πιο προσιτό για άτομα με μια σειρά αναπηρίες, συμπεριλαμβανομένης της τύφλωσης, των μαθησιακών δυσκολιών και των ατόμων με περιορισμένη κίνηση.
Υπάρχουν τρία επίπεδα συμμόρφωσης, Α, ΑΑ και ΑΑΑ. Για να τηρηθεί η συμμόρφωση με το AAA, οι συντάκτες του WCAG αναγνωρίζουν ανοιχτά ότι ο σχεδιασμός θα πρέπει να τεθεί σε κίνδυνο.
Γιατί οι ανάγκες των ηλικιωμένων είναι διαφορετικές από τα άτομα με αναπηρία;
Καθώς γερνάμε:
- Η όρασή μας θα μειωθεί, καθιστώντας πιο δύσκολη την εστίαση σε οθόνη υπολογιστή ή κινητή συσκευή. Θα χρειαστούμε περισσότερο φως για να δούμε, το κείμενο θα πρέπει να είναι μεγαλύτερο και, λόγω του κιτρινίσματος του φακού των ματιών μας, θα αντιλαμβανόμαστε τα χρώματα διαφορετικά.
- Η συγκέντρωσή μας θα μειωθεί και θα δυσκολευτούμε να θυμηθούμε πού είδαμε κάτι.
- Ο γνωστικός μας συλλογισμός θα αλλάξει. θα βασιστούμε περισσότερο στις δικές μας εμπειρίες αντί να αναζητούμε νέες πληροφορίες γιατί είναι πιο δύσκολο να τις ανακαλέσουμε και να τις επεξεργαστούμε.
- Οι κινητικές μας δεξιότητες μπορεί να μειωθούν λόγω ασθενειών, όπως η αρθρίτιδα, δυσκολεύοντας τον συντονισμό των ματιών των χεριών.
Το πρόβλημα είναι ότι για να γίνει ένας ιστότοπος πραγματικά προσβάσιμος για όλους, ανεξάρτητα από τις ανάγκες του, ο σχεδιασμός μπορεί να επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό.
Πώς μπορούμε να καταλάβουμε αν το κοινό μας είναι μεγαλύτερο σε ηλικία;
Τρεις πολύ εύκολοι τρόποι!
- Ρωτήστε τον πελάτη σας για τα δημογραφικά στοιχεία των πελατών του
- Κοινό Google Analytics > Δημογραφικά στοιχεία > Ηλικία
- Ο πελάτης σας χρησιμοποιεί το Facebook για κοινωνικό μάρκετινγκ; Δείτε τα δημογραφικά στοιχεία των θαυμαστών τους – απλώς πάρτε το με λίγο αλάτι, εάν στοχεύετε συγκεκριμένα δημογραφικά στοιχεία για διαφημιστικούς σκοπούς.
Οδηγίες WCAG 2.0
-
- 1 Αντιληπτό
- 1.1 Παρέχετε εναλλακτικές λύσεις κειμένου για οποιοδήποτε μη κειμενικό περιεχόμενο, ώστε να μπορεί να μετατραπεί σε άλλες μορφές που χρειάζονται οι άνθρωποι, όπως μεγάλα γράμματα, μπράιγ, ομιλία, σύμβολα ή απλούστερη γλώσσα.
- 1.2 Παρέχετε εναλλακτικές λύσεις για μέσα που βασίζονται στο χρόνο.
- 1.3 Δημιουργήστε περιεχόμενο που μπορεί να παρουσιαστεί με διαφορετικούς τρόπους (για παράδειγμα απλούστερη διάταξη) χωρίς απώλεια πληροφοριών ή δομής.
- 1.4 Διευκολύνετε τους χρήστες να βλέπουν και να ακούν περιεχόμενο συμπεριλαμβανομένου του διαχωρισμού του προσκηνίου από το φόντο.
- 2 Λειτουργικό
- 2.1 Διαθέστε όλες τις λειτουργίες από ένα πληκτρολόγιο.
- 2.2 Παρέχετε στους χρήστες αρκετό χρόνο για ανάγνωση και χρήση περιεχομένου.
- 2.3 Μην σχεδιάζετε περιεχόμενο με τρόπο που είναι γνωστό ότι προκαλεί επιληπτικές κρίσεις.
- 2.4 Παρέχετε τρόπους για να βοηθήσετε τους χρήστες να πλοηγηθούν, να βρουν περιεχόμενο και να προσδιορίσουν πού βρίσκονται.
- 3 Κατανοητό
- 3.1 Κάντε το περιεχόμενο κειμένου ευανάγνωστο και κατανοητό.
- 3.2 Κάντε τις ιστοσελίδες να εμφανίζονται και να λειτουργούν με προβλέψιμους τρόπους.
- 3.3 Βοηθήστε τους χρήστες να αποφύγουν και να διορθώσουν λάθη.
- 4 Στιβαρό
- 4.1 Μεγιστοποίηση της συμβατότητας με τρέχοντες και μελλοντικούς πράκτορες χρηστών, συμπεριλαμβανομένων των υποστηρικτικών τεχνολογιών.
- 1 Αντιληπτό