Τί Προσέχουν οι επισκέπτες σε μια Ιστοσελίδα;
Γνωρίζετε ποιο είναι το πρώτο πράγμα σε έναν ιστότοπο που τραβάει το βλέμμα ενός επισκέπτη; Τί μοτίβο ακολουθούν όταν σαρώνουν τον ιστότοπό σας; Έχουν προηγηθεί στο παρελθόν διεξαγωγές ερευνών οι οποίες πλαισιώνονται γύρω από αυτό ακριβώς το ζήτημα. Στο κείμενο που ακολουθεί, σας παρουσιάζουμε 10 “Facts” που προκύπτουν από αυτές τις έρευνες έπειτα από τη μελέτη της συμπεριφοράς των επισκεπτών, που θα σας βοηθήσουν με τον σχεδιασμό της ιστοσελίδας σας.
ΚΕΙΜΕΝΟ VS ΕΙΚΟΝΕΣ
Αν και λατρεύουμε τις φωτογραφίες, στην πραγματικότητα το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού δίνει ελάχιστη σημασία σε αυτές. Σε περίπτωση που επιθυμείτε να επικοινωνήσετε κάποιο σημαντικό μήνυμα, τότε προτιμότερο είναι να το πράξετε μέσω του κειμένου.
ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΘΕΑΣΗΣ
Οι επισκέπτες, ασυνείδητα, αρχίζουν να επεξεργάζονται την ιστοσελίδα σας από την πάνω αριστερή πλευρά. Αυτό οφείλεται στο γεγονός, πως με αυτόν τον τρόπο έχουμε εκπαιδευτεί να ενεργούμε όταν πρόκειται για αναζήτηση δεδομένων και πληροφοριών. Επομένως, επωφελειθείτε από αυτήν τη λεπτομέρεια και τοποθετείστε, ξεκάθαρο, το πιο σημαντικό σας μήνυμα ή την πιο σημαντική σας πληροφορία στο συγκεκριμένο σημείο.
ΚΑΤΩ ΜΕΡΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ
Από τη στιγμή που οι επισκέπτες αρζίσουν να “σκρολάρουν” στην ιστοσελίδα σας, αυξάνονται οι πιθανότητες να αναγνώσουν και να επεξεργαστούν το περιεχόμενό που βρίσκεται στο πιο χαμηλό μέρος. Προκειμένου να αξιοποιήσετε στο έπακρο αυτό το πλεονέκτημα, μεριμνήστε ώστε να αποδώσετε συνοπτικά τα βασικά σας σημεία με κεφαλίδες.
ΣΥΝΤΟΜΕΣ VS ΜΑΚΡΟΣΚΕΛΕΙΣ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΙ
Κανείς δεν έχει την όρεξη να αφοσιώσει χρόνο στην ανάγνωση ενός μεγάλου κειμένου. Φροντίστε, λοιπόν, οι παράγραφοί σας να είναι σύντομες λιτές και περιεκτικές. Ακόμα καλύτερα, προσθέστε λίστες.
ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΕΣ/ΠΑΡΑΞΕΝΕΣ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΕΣ
Όσο μοντέρνες και αν πιστεύετε ότι είναι, καλύτερα θα ήταν να τις αποφύγετε. Για πολλούς ανθρώπους, είναι δύσκολο να τις επεξεργαστούν, ιδιαίτερα για αυτούς που ανήκουν στις μεγαλύτερες ηλικίες. Αυτό θα έχει ως συνέπεια, να εγκαταλείψουν την προσπάθεια ανάγνωσης και να χάσουν το ενδιαφέρον τους.
ΜΕΓΑΛΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
Αν τελικά, αποφασίσετε να συμπεριλάβετε εικόνες στην ιστοσελίδα σας, δώστε τους αξία. Οι μεγάλες και τολμηρές, θα καταφέρουν να τραβήξουν την προσοχή του επισκέπτη. Αν θέλετε να ενισχύσετε θετικά τις εικόνες σας μπορείτε να προσθέσετε σε αυτές και ένα “Call to Action” το οποίο θα αυξήσει τον βαθμό αλληλεπίδρασης.
ΤΙΤΛΟΙ
Χρησιμοποιήστε όσο το δυνατόν περισσότερες περιγραφικές επικεφαλίδες. Αυτές είναι που αναζητούν οι επισκέπτες όταν σαρώνουν την ιστοσελίδα σας. Μόλις, εντοπίσουν αυτήν που ανταποκρίνεται στο ζήτημα που τους απασχολεί, εμβαθύνουν περαιτέρω. Προτιμήστε το παραδοσιακό μενού στην κορυφή.
ΜΕΝΟΥ ΚΑΙ ΚΟΥΜΠΙΑ
Εν γένει, τα μενού και τα κουμπιά είναι αυτά που οδηγούν σε λύσεις. Οι επισκέπτες δίνουν ιδιαίτερη προσοχή σε αυτά διότι θέλουν να δουν ποιες είναι οι διαθέσιμες επιλογές, το συντομότερο δυνατό. Το ίδιο, ακριβώς, οφείλετε να κάνετε και εσείς. Δώστε ιδιαίτερη προσοχή στο τι βάζετε στα μενού σας και τον τρόπο με τον οποίο τα επισημαίνετε. Αν και ορισμένες φορές, παρατηρείται, το μενού να μπαίνει στις πλευρικές μπάρες, αυτό δεν λειτουργεί. Συνήθως μπερδεύει τους επισκέπτες και κατά συνέπεια οδηγούνται σε κάποιον ανταγωνιστή. Άρα, κατά τον σχεδιασμό, κρίνετε και αποφασίστε ποιος είναι ο κατάλληλος σχεδιασμός του μενού.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ
Οι διαφημίσεις που τοποθετείτε στο πάνω ή αριστερό μέρος της ιστοσελίδας σας, κερδίζουν τις περισσότερες προβολές. Εάν οι εμφανίσεις διαφημίσεων ή τα κλικ είναι η κύρια πηγή εσόδων σας, σίγουρα θα θέλατε να τα βελτιστοποιήσετε ώστε να βρίσκονται στο “μοτίβο προβολής”.
ΛΕΥΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Τα έντονα και ιδιαίτερα χρώματα, ίσως κουράσουν τον επισκέπτη, γεγονός που θα τον οδηγήσει να εγκαταλείψει την ιστοσελίδα σας. Εμπιστευτείτε το κλασσικό λευκό.
Επικεντρωθείτε στη συμπεριφορά των πραγματικών ανθρώπων. Μην παίρνετε αποφάσεις για τον σχεδιασμμό της ιστοσελίδα σας, βασισμένες στις προσωπικές σας προτιμήσεις.